Kirjoittaja Aihe: Vikakoodi c28- Gsx-r 600 vm06  (Luettu 4577 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hepe

• Newbie
  • *
Vikakoodi c28- Gsx-r 600 vm06
« : Kesäkuu 12, 2018, 17:41:31 ip »
heipsan, täällä kyselee täysin tietämätön... Ostin tuossa pari vuotta sitten vm06 gsxr 600 ja nyt on jo kolmannen kerran minun aikana syttynyt tuo vikakoodi c28. Oon sen aikaisemmin käynyt liikkeessä huollattamassa ja puhuivat silloin servomoottorista. Vika korjaantui kummallakin kerralla sillä että ne juottivat jotkin juotokset uudelleen,mutta sanoivat et seuraavaks ois hyvä vaihtaa koko servomoottori. Kyselisinkin et saaks sitä tilattua mistään itse halvemmalla kun sanoivat liikkeestä hinnaksi 400 ylöspäin?  ???
Entä kuinka kalliiks sen vaihto tulis? Ja olis kiva kans tietää mist toi vika aina tulee?  ::)

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
Vs: Vikakoodi c28- Gsx-r 600 vm06
« Vastaus #1 : Kesäkuu 12, 2018, 21:17:27 ip »
Muistaakseni vanhemmat mallit oli paremmin korjattavissa. Sanoisin, että edullisin korjaus on hankkia eBay:stä uusi ruiskurunko noin satkulla sisältäen suuttimet ja muut kilkkeet tai sitten pelkkä servo.

Sitten on vielä se vaihtoehto, että flashaa ECU:n - poistaa vikakoodit ja nyppää läpät irti. Sitten olisi kyllä syytä säädättää mopo.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2018, 21:19:33 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

• Foorumin Moderoija
  • GSX-R 600 K6
Vs: Vikakoodi c28- Gsx-r 600 vm06
« Vastaus #2 : Kesäkuu 13, 2018, 00:22:06 ap »
Googleen kun laitat tuon vikakoodin, niin tulee reilusti noita korjaus juttuja, selviää sieltä mikä siellä hajoaa.
Jos pyörä on katukäytössä, niin säilyttäisin nuo läpät, ratapyörässä niillä ei niin merkitystä ole kun aukeavat kokonaan aika aikaisessa vaiheessa.
Esim partzilla on sivusto mistä löytyy nuo varaosakuvat ja sieltä saa varaosakoodin kyseiselle osalle ja sen kanssa etsii esim ebaysta tai ihan vaan hakusanoilla, STVA läppien servo kyseessä.
Ihan jo stva hakusanalla löytyi tarvikeosia ainakin k4-5 malliin.
Jos tuon itse vaihdat, niin kannattaa service manuaali latailla, se täytyy varmaankin kalibroida, löytynee ohjeet vaihtoon manuaalista.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2018, 00:28:31 ap kirjoittanut Jabe »