Kirjoittaja Aihe: K9 tärinät.  (Luettu 1788 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tero K9

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
K9 tärinät.
« : Syyskuu 03, 2018, 14:35:18 ip »
Moi! Pystyykö jollakin pirkkaniksillä saamaan K9 kilogixerin ohjaustangon
tärinää aisoihin, n. 4600-5000 kierrosten kohdilla tärinä on niin voimakasta
että sormet puutuu tunnottomaksi. Vi...mainen pidemmillä siirtymillä.

Poissa ico09

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 45
  • -i don't drive fast, i just fly low-
Vs: K9 tärinät.
« Vastaus #1 : Syyskuu 03, 2018, 14:47:39 ip »
Mulla auttoi raskaammat painot tangon päihin
K6 600

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 413
Vs: K9 tärinät.
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2018, 15:13:17 ip »
Mä mietin, onkohan kyse kierrosalueesta vai sittenkin nopeudesta? Eli voisiko eturengas (ja/tai takarengas) olla epätasapainossa?

Jos ketjut on loppu, ni sekin saattaa aiheuttaa tärinää, mutta ei yleensä kuitenkaan ohjaustankoon saakka.

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 652
  • GSX-R 600 K6
Vs: K9 tärinät.
« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2018, 19:04:57 ip »
Tupit myös vaikuttaa paljon tangosta siirtyviin tärinöihin, paksut ja pehmeät vähentää tietty parhaiten.
Esim Renthalin tupit on hyvin ohuita ja tärinät välittyy hyvin helposti.
Mutta yksi helpoin tapa tuohon tärinästä johtuvaan puutumiseen on se että ei purista sitä tankoa niin paljoa, kuulostaa tyhmältä mutta olen aika varma että pidät tangosta ihan turhan kovin kiinni, hellitä otetta niin ei kädet puudu. Tämän oppii aika helposti kun ajelee yks pyttyisellä supermotolla.

Poissa Tero K9

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: K9 tärinät.
« Vastaus #4 : Syyskuu 04, 2018, 10:59:48 ap »
Kiitos. Täytyy kokeilla vaihtaa painoja, tärinä tuntuu myös
paikoiillan vaihde vapaalla kierrosten ollessa +-5000rpm.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2018, 11:16:36 ap kirjoittanut Tero K9 »