Kirjoittaja Aihe: Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju  (Luettu 1922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gixxer_600

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju
« : Syyskuu 06, 2018, 09:29:41 ap »
Alkoi nokkaketju pitämään ääntä. Mitkä on paras / helpoin korjausvaihtoehto? Manuaalinen kiristin tietysti
varmaan auttaisi, mutta sekin taitaa vaatia venttiilikopan irrottamisen, että sen saa kunnolla säädettyä (näin joku kertoi tuolla ulkomaisella foorumilla)..
Jos joku on laittanaut em. kiristimen, kertokaa kokemuksia oliko helppo asentaa ja säätää jne.

Mikäli ei laita manuaalista kiristintä mitä muita vaihtoehtoja on? Kone auki ja vaihtaa uuden ketjun ja ohjurit..Ilmeisesti tuolla alkuperäisellä kiristimellä pärjää, jos se vielä toimii.
Osaako joku kertoa paljonko tuollaisella alkuperäisellä ketjulla + ohjureilla pitäisi ajaa. Omalla kusiaisellani on ajettu n. 30 000 km.

Jos kone menee purkuun, taitaa olla tämän vuoden ajot tässä..ja kun noita ajokelejäkin vielä olisi :'(



Poissa Wason

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju
« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2018, 11:14:57 ap »
Mulla oli K1 1000, jossa ketju alko ääntää. Mulla se vakio kiristin oli "jumissa", meni hetki ennen ku naksahti pykälää kireemmälle. Bike&tuningin Teemu demonstroi irrallaan olevalla vakiokiristimellä miten se voi jäädä jumiin. Selvitä ettei kuussatasissa oo samantapasia "ongelmia".

Poissa Gixxer_600

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju
« Vastaus #2 : Syyskuu 06, 2018, 12:32:16 ip »
Mitä tuolta ulkomaalaisilta sivuilta löysin, niin paljon mahdollista, että vakio kiristin on jumissa. Taitaa olla aika yleinen ongelma kaikenkokoisissa vanhemmissa Gixxereissä..Tuossa tonnisessa ongelma siis selvisi, kun kiristin naksahti kireemmälle? Kestikö kauan ennenkuin se tapahtui? On meinaan aika ärsyttävä ääni..

Kiristintä ei varmaan pysty tarkistamaan irroittamatta sitä. Voiko kiristimen vaan irroittaa ja tarkistaa sen toiminta (ohjeita löytyy netistä). Ajattelin lähinnä takaisinlaittoa: miten varmistaa, että kiristin
on riittävän tiukalla, kun sen laittaa takaisin (vai pitääkö vaan luottaa siihen, että automaattikiristys toimii ???). 

Poissa Wason

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju
« Vastaus #3 : Syyskuu 07, 2018, 16:23:38 ip »
Joo kun naksahti kireemmälle, ni ei enää rallattanu/saklattanu. Ei siinä kovinkaa kauan kestäny, viikko ehkä? On se aika keljun kuulonen. Muistan sen syksysen aamun kun löin pyörän tulille, ni melkein heti kun tärähti käyntiin niin hävis saklatus = meni pykälää tiukemmalle.  O0

E: en tohon irrotukseen osaa sanoa.

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 652
  • GSX-R 600 K6
Vs: Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju
« Vastaus #4 : Syyskuu 08, 2018, 12:10:23 ip »
Ei pysty tarkastamaan ilman irrotusta, mutta saa kiristettyä jos on sopivat työkalut, senkun painaa vaan mäntää, ei ole kyllä mitenkään helppoa.
Takaisin kun laitat, niin ei sitä saa mitenkään esijännitettyä kunnolla että olisi heti oikeassa kireydessä, öljynpaine hoitaa sen käynnistyksen jälkeen mihin jousi ei pystynyt.
Voi siinä olla mahdollisuus että saat tarkistettua pituuden kun otat ensin jousen pois ja sitten irroitat varovasti kiristimen, mutta itse en laskisi sen varaan.

Poissa Gixxer_600

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Suzuki GSX-R 600 K3 äänekäs nokkaketju
« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2018, 15:25:04 ip »
Täytyypä kokeilla saako kiristettyä mäntää painamalla. Eipä siinä mitään menetä..
Jos ei onnistu niin sitten irti.