Kirjoittaja Aihe: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm  (Luettu 7205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« : Heinäkuu 15, 2015, 01:38:07 ap »
Elikkäs vikana on että pyörä rajottaa kierrokset 11000

Pyörän historiasta ei kauheasti ole tietoa. Radalla ainakin ajettu ja powercommader ollut jossain kohtaa kiinni.
Kokeilin kaverin ecullaki ja sillä ei vaikutusta asiaa. Muutenkin tuntuisi olevan tehoja hukassa, huiput 200kmh luokkaa. Tps anturia jossain kohtaa valitteli, mutta se vika hävesi kun korjasi anturilta lähtevän piuhan jossa ilmeisesti powercommander ollut kiinni. Muuten toiminut pari vuotta normaalisti.

Ja ei auta vaikka säätäisi mittaristosta rajoittajaa ja nostaisi sitä kautta ylemmäs.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #1 : Heinäkuu 15, 2015, 13:16:12 ip »
Onko kytkimen katkaisija kunnossa / puhdas?
Eikös se niin mennyt, että kytkintä painaessa sytkäkartta muuttuu N-karttaan ja siinä on määritelty oma rajoitin?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2015, 13:22:35 ip »
Elikkäs vikana on että pyörä rajottaa kierrokset 11000

Ja ei auta vaikka säätäisi mittaristosta rajoittajaa ja nostaisi sitä kautta ylemmäs.
Olisko bensansuodatin tai suuttimet tukossa? Tee pumpun virtaustesti niin ei tarvi irroittaa pumppua. Mittaat kuinka paljon pumppu pumppaa bensaa 10s aikana. Tulpat kannattaa tarkistaa pumpun lisäksi.

Toi "rajoittaja" on vaihtovalon asetus ja ei vaikuta muuten mihinkään.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2015, 13:24:49 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2015, 16:05:44 ip »
Neutraalirajoitin rajoittaa vain muutaman satasen huippukierroksista vakiona.
Bensa puolen vikaa komppaan.
Myös rikkinäinen akku tekee samanlaisia vikoja, mutta sen kyllä huomaa kun mittaristo buuttaa ajossa ja muita oireita kuten huono käynnistyvyys yms.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #4 : Heinäkuu 15, 2015, 18:21:34 ip »
Edellä mainittujen asioiden lisäksi vika voi olla toisioläppien servossa. Se on aika yleinen vika K4-K5 600/750 malleissa ja korjaantuu juottamalla liitokset uudelleen, mutta sen pitäisi antaa vikoodi.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #5 : Toukokuu 24, 2018, 15:10:41 ip »
Tein tohon nyt jonkun ohjeen mukaan bensapumpun testin. Eli 2x 5s virrat päällä ja sain tällä tavoin tulemaan 100ml bensaa. En löytänyt nopealla googletuksella paljon sieltä pitäis tulla bensaa. Ja jos vika tossa pumpussa, niin onko sille itse tehtävissä mitään?
Akku ja tulpat on vaihdettu. Ja mitään vikakoodeja ei anna.

Poissa Malco

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 114
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #6 : Toukokuu 24, 2018, 16:07:45 ip »
Katoppa että sulla on ilmanputsarinkoteon klemmarit oikeassa asennossa. Jos ne on vinossa, niin ne voi rajoittaa läppien likettä... Eli kaasu ei täysin aukea vaikka kuinka kahvasta vääntäisit.

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/142580782959_/Suzuki-Gsxr600-Gsxr-600-Srad-1997-2000-Airbox-Air.jpg
https://cdn.nettivaraosa.com/live/2517553/Suzuki-Gsxr-8e700111fd6b5468-large.jpg
Random kuvat googlella, vajavaista selitystä täydentämään.

Sen näkee avaamalla pyörässä kiinni olevan putsarin kotelon ja katsomalla sitäkautta aukeaako läpät kokonaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2018, 16:10:47 ip kirjoittanut Malco »

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #7 : Toukokuu 24, 2018, 17:04:25 ip »
Katoppa että sulla on ilmanputsarinkoteon klemmarit oikeassa asennossa. Jos ne on vinossa, niin ne voi rajoittaa läppien likettä... Eli kaasu ei täysin aukea vaikka kuinka kahvasta vääntäisit.

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/142580782959_/Suzuki-Gsxr600-Gsxr-600-Srad-1997-2000-Airbox-Air.jpg
https://cdn.nettivaraosa.com/live/2517553/Suzuki-Gsxr-8e700111fd6b5468-large.jpg
Random kuvat googlella, vajavaista selitystä täydentämään.

Sen näkee avaamalla pyörässä kiinni olevan putsarin kotelon ja katsomalla sitäkautta aukeaako läpät kokonaan.

Pyörä kiertää kyllä 12-12500 vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta ei punaselle asti. . Mutta ei ajossa, eikä jaksa nostaa keulaa enää kakkosella kaasusta ja kytkinpommilla vähä niiku röpöttää. Ja ton 1100 kiertää kaikilla vaihteilla hyvin. Muuten ei pätki eikä röpötä, tossa pysähtyy ku seinään. Ykkösellä saa vingutettua yli 1100, jos hakkaa tota 1100 vasten 3-4 sekuntia.

Edit. Nyt ku kävin ajamassa ja kierrätin kytkin pohjassa rajottajalle asti niin ilmesty vikavalo. Yritin lukea vikakoodit ja sain vain -c00
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2018, 19:07:45 ip kirjoittanut Teemu.k »

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #8 : Toukokuu 24, 2018, 19:55:19 ip »
Tps ongelmaa pyörässä kyllä on ollu. Pätki ja hävitti tehot, mutta asia korjaantui kun korjaili piuhoja. Oli siis ollut powercommander jossain kohtaa kiinni ja ilmeisesti tps antorilta ryöstetty PC:lle ja huonosti laitettu takaisin. Voisikohan tämä vika edelleen johtua noista tps anturin piuhoista?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #9 : Toukokuu 24, 2018, 22:24:14 ip »
Tein tohon nyt jonkun ohjeen mukaan bensapumpun testin. Eli 2x 5s virrat päällä ja sain tällä tavoin tulemaan 100ml bensaa. En löytänyt nopealla googletuksella paljon sieltä pitäis tulla bensaa. Ja jos vika tossa pumpussa, niin onko sille itse tehtävissä mitään?
Akku ja tulpat on vaihdettu. Ja mitään vikakoodeja ei anna.
Tuotto on yli 50% liian vähän (168ml on vastaavan kusiaisen) niin vahvasti vaikuttaa siltä, että suodattimet on tukossa.
Tarkemman testituloksen saat kun syötät pumpulle virtaa suoraan akulta sen 10s.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #10 : Toukokuu 24, 2018, 23:24:54 ip »
Tein tohon nyt jonkun ohjeen mukaan bensapumpun testin. Eli 2x 5s virrat päällä ja sain tällä tavoin tulemaan 100ml bensaa. En löytänyt nopealla googletuksella paljon sieltä pitäis tulla bensaa. Ja jos vika tossa pumpussa, niin onko sille itse tehtävissä mitään?
Akku ja tulpat on vaihdettu. Ja mitään vikakoodeja ei anna.
Tuotto on yli 50% liian vähän (168ml on vastaavan kusiaisen) niin vahvasti vaikuttaa siltä, että suodattimet on tukossa.
Tarkemman testituloksen saat kun syötät pumpulle virtaa suoraan akulta sen 10s.

Tosi vähän löydän tost pumpusta tietoa netistä. Mahtaakohan siihen saada pelkkää suodatinta? Tai pystyykö sitä putsailee itse? Vai pitääkö alkaa suoraa tilaamaan uutta pumppua?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #11 : Toukokuu 25, 2018, 06:23:39 ap »
Pohjalla olevan "teepussin" saa erikseen ostettua, mutta sen pystyy kyllä putsaamaankin. Varsinainen suodatin on sen isomman mötikän sisällä
ja sitä ei saa erikseen ostettua. Jotkut on huuhdellut sitä väärään suuntaan, mutta en tiedä kuinka hyvin se pelittää.

Helpoimmalla pääset kun ostat uuden käytetyn pumpun.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa rata03

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #12 : Toukokuu 25, 2018, 16:37:09 ip »
mulla löytys k3 tonnisen pumppu onkahan sama ??

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #13 : Toukokuu 25, 2018, 18:43:27 ip »
Pohjalla olevan "teepussin" saa erikseen ostettua, mutta sen pystyy kyllä putsaamaankin. Varsinainen suodatin on sen isomman mötikän sisällä
ja sitä ei saa erikseen ostettua. Jotkut on huuhdellut sitä väärään suuntaan, mutta en tiedä kuinka hyvin se pelittää.

Helpoimmalla pääset kun ostat uuden käytetyn pumpun.

Ton "teepussin" putsaus ei auttanut ollenkaan. Meno edelleen tökkää 1100rpm. Oli ajossa dealermodessa, pitäiskö sen -C00 viivan pysyä keskellä kokoajan?
Ja yritin käyttää tota pumppua suoraa akulta, mut en tässä tehtävässä onnistunut. Siinä liittimessä on kolme piuhaa, kaks menee pumppuun ja yksi pumpun pohjaan. Laitoin akusta piuhat niihin liittimiin, jotka menevät pumppuun ja tyhjäksi sen mikä menee pohjaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2018, 20:38:33 ip kirjoittanut Teemu.k »

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #14 : Toukokuu 25, 2018, 18:48:00 ip »
Ja kansi remppaa tähän on ilmeisesti jossakin kohtaa tehty.

Tätä ja pätkimistä teki aikaisemmin, johdon paikkaaminen auttoi tähän.


Tosin eipä toi johdonpaikkaus nyt edelleenkä ihan aukoton ole.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2018, 19:25:15 ip kirjoittanut Teemu.k »

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #15 : Toukokuu 25, 2018, 21:02:31 ip »
mulla löytys k3 tonnisen pumppu onkahan sama ??

Ei oo sama ainakaan varaosa numeron perusteella, mutta siintä ei ole tietoa käykö muut bensapumput tähän vekottimeen.
Myös vähä kiinnostelis et meneekö noi k3-6 1000 tps anturit. Jos noissa omissa on se vika.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2018, 00:59:45 ap kirjoittanut Teemu.k »

Poissa Teemu.k

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #16 : Toukokuu 02, 2019, 22:34:19 ip »
vastaillaan tännekin vielä. Eli bensapumpun vaihdoin uuteen, ei auttanut. uutta ecua on kokeiltu, sekään ei ole auttanut. uusi akku, uudet tulpat (x3). Tää sama vika, eli kiertää ajossa 11000rpm on nyt ollut n. 10 000km. Ja siihen tökkää kuin seinään. Eli siis tämä vika oli jo kun olin ostanut pyörän -> pyörässä oli ollut kiinni powercommander mutta poistettu ja entisen omistajan jäljiltä koko putkisto ja speedohealer edelleen kiinni. Pyörä kävi penkissä (eagle racing, kotka), pekitttäjä sano että seokset, bensan syöttö yms kaikki näytti normaalilta, kiihty normaalisti siihen 11000rpm ja siihen pysähty kuin rajoittajaan. ja epäili itse sähköpuolen vikaa. fb ryhmässä ehdoteltiin lataus jännitteen säätäjää, onko muita ideoita mitä katsoa?

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #17 : Toukokuu 03, 2019, 11:57:29 ap »
Onko sulla sellasta pikaliitintä bensaletkussa?

Guy Martin ajeli turbo kikserillään Pikes Peak -kisaa ja kiroili kun ei isoilla kierroksilla toiminut. Ongelma oli juuri toi kyseinen litiin. Oli vähän rikki eikä päästänyt isoilla kierroksilla tarpeeks soppaa koneeseen ja sen takia ei toiminut ollenkaan yläkierroksilla.

https://www.storm-motor.fi/media/dynamic/img/products/fullsize/MPR-12-0030.jpg

Jos on shifteri, niin nappaa sekin irti varmuuden vuoksi. Voi olla huono kontakti ja kovissa värinöissä oireilee? Mutta yleensä se on enemmän satunnaista, eikä mikään tietty rpm.

edit. tohon bensajuttuun, niin pyörä voi toimia 1-vaihteella rajoittimelle asti, mutta 2+ vaihteilla kuormitus on suurempaa ja sen takia tarttee enemmän soppaa. Eli jos 1-vaihteella toimii hyvin, niin bensalinjaa, suuttimia jne tsekkailisin tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2019, 12:05:01 ip kirjoittanut T1mppa »

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #18 : Toukokuu 03, 2019, 16:52:20 ip »
Joku rajaa kierroksia, ei bensansyöttöä.

Toimiiko kytkimen mikrokytkin eli joutuuko vetämään kytkimestä että lähtee käymään ?

Venynyt jakoketju rajaa kierroksia mutta sytyttäisi kai FI-valon.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #19 : Toukokuu 04, 2019, 09:01:57 ap »
Toimiiko vaihde anturi?
Sillä jos se luulee kokoajan että on vapaalla ja rajotin on säädetty siihen yhteentoistatonniin vapaalla. Nyt se tunnistaa vain vapaan ja siks rajotin on sen11
Mä tein omaan k4 kiloseen niin että vapaalla ja kytkin pohjassa on rajoitin kymppitonnissa niin ei mee huippu kierroksille jos pitää vääntää kahvasta että tytöt huomaa. :o ;D ;D

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #20 : Toukokuu 06, 2019, 10:49:11 ap »
Olikos ECUssa myös johto joka maadoitetaan tai ei niin muutti asetuksia?
Healtechin vaihdenäyttöön saa tallennettua vaihteen jonka tiedon ECU saa.
Jos on asennettu TRE modi joka on epäkunnossa tai tehty itse väärin.

Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Gsxr 750 k4 rajottaja 11000rpm
« Vastaus #21 : Toukokuu 06, 2019, 22:23:04 ip »
eihän vaan jalan katkaisija oo hiukan tarkalla. joskus 1100w rajotti sen takia.